Dit zijn de algemene voorwaarden van SP Platform B.V. (KvK-nummer 86013394) handelend onder de naam Service Points.
Versie: december 2023
In deze Algemene Voorwaarden worden de hiernavolgende termen in de navolgende betekenis gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven:
Algemene bepalingen
1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op iedere aanbieding en overeenkomst tussen Service Points enerzijds en een Opdrachtgever en/of Gebruikers van de App anderzijds, voor zover van deze Algemene Voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken. Het sluiten van een overeenkomst met Service Points en/of het gebruiken van de App impliceert dat Opdrachtgever en/of de Gebruiker van de App de toepasselijkheid van de voorwaarden onvoorwaardelijk accepteert.
2. Indien tussen Service Points enerzijds en de Opdrachtgever en/of Gebruiker van de App anderzijds een overeenkomst wordt gesloten, zijn deze Algemene Voorwaarden van toepassing. Deze Algemene Voorwaarden zijn terug te vinden op de website en via de volgende link: https://www.servicepoints.nl/legaal/algemene-voorwaarden
3. Deze Algemene Voorwaarden kunnen kosteloos op verzoek van de Opdrachtgever en/of Gebruikers van de App worden toegezonden. De laatste versie van deze Algemene Voorwaarden zijn beschikbaar gesteld via de website: https://www.servicepoints.nl/legaal/algemene-voorwaarden
4. Service Points heeft het recht deze Algemene Voorwaarden te wijzigen. De Opdrachtgever en/of Gebruiker stemt ermee in dat steeds de laatste versie van de Algemene Voorwaarden van toepassing zal zijn.
5. Service Points zijn bevoegd om deze Algemene Voorwaarden zonder schriftelijke toestemming van partijen (de Opdrachtgever en/of de Gebruiker van de App) te wijzigen.
6. Deze Algemene Voorwaarden zijn eveneens van toepassing op overeenkomsten met Service Points, voor de uitvoering waarvan door Service Points derden dienen te worden betrokken.
7. Indien één of meerdere bepalingen in deze Algemene Voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd mochten worden, dan blijft het overige in deze Algemene Voorwaarden bepaalde volledig van toepassing. Service Points enerzijds en de Opdrachtgever en/of de Gebruiker van de App anderzijds zullen dan in overleg treden ten einde nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige of vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij zoveel als mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepalingen in acht wordt genomen.
8. Indien Service Points niet steeds strikte naleving van deze voorwaarden verlangt, betekent dit niet dat de bepalingen daarvan niet van toepassing zijn, of dat Service Points in enigerlei mate het recht zou verliezen om in andere gevallen de stipte naleving van de bepalingen van deze voorwaarden te verlangen.
9. Eventuele afwijkingen op deze Algemene Voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen en gelden slechts ten aanzien van de specifieke overeenkomst waarop de afwijkingen betrekking hebben.
10. De toepasselijkheid van eventuele inkoop- of andere (algemene) voorwaarden van Opdrachtgever en/of Gebruiker van de App wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.
11. Indien onduidelijkheid bestaat over de uitleg van één of meerdere bepalingen van deze Algemene Voorwaarden, dan dient de uitleg plaats te vinden ‘naar de geest’ van deze bepalingen.
12. Indien zich tussen partijen een situatie voordoet die niet in deze Algemene Voorwaarden geregeld is, dan dient deze situatie te worden beoordeeld naar de geest van deze Algemene Voorwaarden.
13. In het geval deze Algemene Voorwaarden en de overeenkomst onderling strijdige bepalingen bevatten, prevaleren de bepalingen die zijn opgenomen in de overeenkomst boven de bepalingen die zijn opgenomen in de Algemene Voorwaarden.
1. Met Service Points kan enkel een Samenwerkingsovereenkomst worden aangegaan, tenzij tussen Opdrachtgever en Service Points expliciet afwijkende afspraken zijn gemaakt. Service Points stelt de Opdrachtgever en de leverancier(s) in staat om met elkaar in contact te treden en rechtstreeks met elkaar te contracteren. Hiertoe dient Service Points, dat een platform in het leven heeft geroepen opdat Opdrachtgevers en leveranciers, middels – onder meer – chatfuncties, met elkaar te communiceren.
2. Service Points zal ooit gehouden zijn de verplichtingen die Opdrachtgevers en leveranciers jegens elkaar hebben na te komen. Service Points treedt enkel op als tussenpersoon en kan nimmer aansprakelijk worden gesteld voor schade die voortvloeit uit de tussen de Opdrachtgever en leverancier te sluiten c.q. tot stand gekomen overeenkomst.
3. Gerezen geschilpunten tussen de Opdrachtgever en de leverancier dienen onderling te worden beslecht. Deze geschilbeslechting geschiedt buiten Service Points om. Service Points is nimmer aansprakelijk voor schade en/of kosten die partijen lijden als gevolg van de rechtstreeks tussen die partijen gemaakte afspraken c.q. gesloten overeenkomsten.
4. Deze Algemene Voorwaarden maken integraal onderdeel uit van de tussen partijen te sluiten Samenwerkingsovereenkomst en/of Gebruikersovereenkomst en/of eventuele andere overeenkomsten.
5. Partijen kunnen met elkaar communiceren via elektronische middelen. Dergelijke communicatie wordt gelijkgesteld aan schriftelijke communicatie. Een identificatiecode in een elektronisch document volstaat als vaststelling van de identiteit van de afzender en van de authenticiteit van het document. Service Points kan steeds (nadere) eisen stellen aan communicatie tussen partijen of het verrichten van rechtshandelingen per e- mail. Hieronder valt ook het plaatsen van een handtekening op de overeenkomst van opdracht middels bijvoorbeeld Adobe.
6. In aanvulling op hetgeen is gesteld in de overige leden van artikel 3 van deze Algemene Voorwaarden, komt een Samenweringsovereenkomst tot stand door aanbod en aanvaarding, overeenkomstig het bepaalde in artikel 6:217 BW. Pas nadat de opdracht door Service Points is aanvaard en de Samenwerkingsovereenkomst door de Opdrachtgever ondertekend is geretourneerd, is deze voor Service Points bindend.
Een Gebruikersovereenkomst komt tot stand doordat de Gebruiker gebruik maakt van de App.
7. Na de totstandkoming van een overeenkomst waarop deze Algemene Voorwaarden van toepassing zijn, geldt een fotokopie, fax of reproductie van een elektronisch opgeslagen exemplaar daarvan (inclusief bijlagen, correspondentie tussen Opdrachtgever en/of Gebruiker enerzijds en Service Points anderzijds, en overige documenten) als origineel, tenzij anders overeengekomen. De elektronische bestanden van Service Points gelden, voor zover de wet dat toelaat, hierbij als een vermoeden van bewijs.
8. Een aanbieding die door Service Points wordt gedaan is herroepelijk, tenzij in de aanbieding een termijn voor aanvaarding is gesteld.
9. Het aanbod tot het aangaan van een Samenwerkingsovereenkomst kan door Service Points zowel mondeling als ook schriftelijk worden gedaan. Pas nadat de opdracht door Service Points is aanvaard en de Samenwerkingsovereenkomst door de Opdrachtgever ondertekend is geretourneerd, is deze voor Service Points bindend.
10. Voor alle aanbiedingen geldt voorts, dat deze zijn gebaseerd op de door Opdrachtgever en/of Gebruiker van de App verstrekte gegevens. Bij gebleken onjuistheid c.q. onvolledigheid daarvan kan Opdrachtgever en/of Gebruiker van de App aan een (geaccepteerde) aanbieding geen rechten ten opzichte van Service Points ontlenen.
11. Service Points kan niet aan haar aanbiedingen worden gehouden indien Opdrachtgever redelijkerwijs kan begrijpen dat de aanbiedingen, dan wel een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.
12. Onverminderd dat partijen in de samenwerkingsovereenkomst hebben vastgelegd dat zij uitgaan van de daar omschreven commissionairsfictie, zijn de in een aanbieding vermelde prijzen exclusief BTW en andere heffingen van overheidswege, eventuele in het kader van de overeenkomst te maken kosten, daaronder begrepen reis- en verblijf-, verzend- en administratiekosten, tenzij anders aangegeven. Indien de commissionairsfictie van toepassing is, terwijl de levering buiten de EU plaatsvindt, zal Service Points geen BTW aan Opdrachtgever in rekening brengen. Afwijkende (prijs)afspraken hieromtrent gelden enkel indien partijen dit schriftelijk zijn overeengekomen.
13. Indien de aanvaarding, al dan niet op ondergeschikte punten, afwijkt van het in de aanbieding opgenomen aanbod, dan is Service Points daaraan niet gebonden. De overeenkomst komt dan, in afwijking van hetgeen is bepaald in artikel 6:225 lid 2 BW, niet tot stand. De overeenkomst komt alleen tot stand indien Service Points op ondubbelzinnige wijze schriftelijk dan wel per e-mail kenbaar maakt dat zij de akkoord is met de afwijkende aanvaarding.
14. Een samengestelde prijsopgave verplicht Service Points niet tot het verrichten van een gedeelte van de opdracht tegen een overeenkomstig deel van de opgegeven prijs. Aanbiedingen gelden niet automatisch voor toekomstige orders.
1. Service Points is uitsluitend aansprakelijk voor schade die het gevolg is van opzet of grove schuld van Service Points. Service Points is niet aansprakelijk voor het niet aankomen van zendingen, bepaalde gebreken aan de zendingen of enig ander gebrek of schade welke is voortgekomen uit de service van Service Points. Service Points is, ongeacht het bestaan van een schriftelijke overeenkomst, slechts tussenpersoon respectievelijk aanbieder van de App; de schade kan enkel verhaald worden op de leverancier van de producten en/of andere Gebruikers van de App.
2. Service Points zal haar werkzaamheden naar beste kunnen verrichten en daarbij de zorgvuldigheid in acht nemen die van Service Points mag worden verwacht. Indien een fout gemaakt wordt doordat de Opdrachtgever en/of Gebruiker van de App, Service, onjuiste of onvolledige informatie heeft verstrekt, is Service Points voor de daardoor ontstane schade niet aansprakelijk.
3. Service Points is niet aansprakelijk voor schade die het gevolg is van tekortkomingen en/of fouten van derden en gaat ervan uit en bedingt zo nodig bij deze dat elke opdracht aan Service Points de bevoegdheid inhoudt om eventuele aansprakelijkheidsbeperkingen van derden mede namens de Opdrachtgever te aanvaarden.
4. Service Points is nimmer aansprakelijk voor directe of indirecte schade of kosten door gebruik van de App (ongeacht of de schadevordering is gebaseerd op een garantieregeling, overeenkomsten of welk ander wettelijk principe dan ook, (verkeerde) informatie op de App, ongeacht of die informatie afkomstig is van Service Points, wegens transmissie-fouten, storingen of niet- beschikbaarheid van deze faciliteiten, waaronder de App), tenzij Opdrachtgever bewijst dat deze schade of kosten het gevolg zijn van opzet of grove schuld van Service Points. Indien bij de uitvoering van de overeenkomst gebruik wordt gemaakt van telecommunicatiefaciliteiten is Service Points gerechtigd Opdrachtgever toegangs-of identificatiecodes toe te wijzen.
5. De resultaten van toepassing en gebruik van de door Service Points verrichte studies en verstrekte adviezen zijn afhankelijk van velerlei factoren, die buiten de invloed van Service Points vallen. Hoewel de opdracht door Service Points naar beste inzicht en vermogen en in overeenstemming met de eisen van goed vakmanschap wordt uitgevoerd, kan Service Points daardoor geen garanties geven met betrekking tot de resultaten van de door haar verrichte studies en verstrekte adviezen.
6. De aansprakelijkheid van Service Points is in de overige gevallen beperkt tot tweemaal het honorarium dat Service Points voor haar werkzaamheden in het kader van de uitvoering van de overeenkomst en/of Dienst heeft ontvangen. Voor opdrachten die een langere doorlooptijd hebben dan zes maanden, geldt dat de aansprakelijkheid verder is beperkt tot maximaal tweemaal het declaratiebedrag over de laatste zes maanden. Bovendien is de aansprakelijkheid van Service Points in totaliteit altijd beperkt tot maximaal € 5.000,-, mochten Service Points om de een of andere reden toch aansprakelijk zijn. Service Points mag de verplichting tot vergoeding van de schade verrekenen met de niet betaalde declaraties en daaruit voortvloeiende rente en kosten. Voor personen die Service Points op aanwijzing van Opdrachtgever heeft ingeschakeld, is Service Points niet aansprakelijk.
7. Service Points is, indien er sprake is van aansprakelijkheid, uitsluitend aansprakelijk voor directe schade. Voor andere directe, indirecte en/of gevolgschade (inclusief maar niet beperkt tot gederfde winst, bedrijfsstagnatiekosten, verlies van relaties, o.a. voortvloeiende uit enige vertraging, verlies van gegevens, goodwill, overschrijding van een leveringstermijn en/of geconstateerde gebreken) dan door Opdrachtgever geleden directe vermogensschade is Service Points niet aansprakelijk.
8. Voor zover Opdrachtgever en/of Gebruiker van de App enerzijds en Service Points anderzijds in de overeenkomst of tijdens de uitvoering van de overeenkomst respectievelijk Dienst, termijnen zijn overeengekomen, waarbinnen de werkzaamheden respectievelijk Dienst dienen/dient te worden verricht, zijn deze termijnen, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders overeengekomen indicatief. Overschrijding daarvan zal nimmer een tekortkoming in de nakoming van de verplichting van Service Points opleveren. Opdrachtgever en of Gebruiker van de App heeft/hebben derhalve in die situatie niet het recht om schadevergoeding en/of ontbinding van de overeenkomst te vorderen.
9. Opdrachtgever en/of Gebruiker van de App is/zijn verplicht om binnen 2 maanden nadat Opdrachtgever en/of Gebruiker van de App een onjuistheid in de uitvoering van de overeenkomst respectievelijk Dienst en het al dan niet daaruit voortvloeiende schaderisico heeft gesignaleerd of redelijkerwijze had kunnen signaleren, daarvan schriftelijk mededeling te doen aan Service Points.
10. Indien de in het voorgaande lid bedoelde mededeling niet of te laat wordt gedaan, is/zijn Service Points op geen enkele wijze verplicht tegenover Opdrachtgever en/of Gebruiker van de App de geleden schade te vergoeden.
11. Opdrachtgever en/of Gebruiker van de App vrijwaart Service Points voor alle aanspraken die derden ten opzichte van Service Points pretenderen en uitoefenen ter vergoeding van geleden schade, gemaakte kosten, gederfde winst en andere uitgaven die op enigerlei wijze verband houden met en/of voortvloeien uit de uitvoering door Service Points van de overeenkomst.
12. Service Points zijn nimmer aansprakelijk voor schade welke voortvloeit uit door Opdrachtgever en/of Gebruiker van de App opgedragen werkzaamheden welke in strijd zijn met de gebruikelijke standaardrichtlijnen.
13. Na verloop van 24 maanden te rekenen vanaf de dag van het verstrekken van het advies vervalt ieder recht van Opdrachtgever en/of Gebruiker van de App tegenover Service Points ter zake van schade ontstaan door eventuele tekortkomingen en/of fouten van Service Points bij de uitvoering van de overeenkomst respectievelijk Dienst.
14. Service Points is op geen enkele manier aansprakelijk voor de geleverde producten vanuit de leverancier. De leverancier is hiervoor aansprakelijk.
15. Service Points is op geen enkele manier verantwoordelijk en/of aansprakelijk voor de fouten die worden gemaakt door de leverancier, behoudens indien en voor zover deze fout het gevolg is van een toerekenbare tekortkoming aan de zijde van Service Points.
1. Service Points is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting jegens de Opdrachtgever en/of Gebruiker van de App, indien zij daartoe gehinderd wordt/worden als gevolg van een omstandigheid die niet is te wijten aan schuld, noch krachtens de wet, noch op grond van een rechtshandeling, noch in het verkeer geldende opvattingen voor haar/hun rekening komt.
2. Onder overmacht wordt in deze Algemene Voorwaarden verstaan, naast hetgeen op dat gebied in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buiten komende oorzaken, voorzienbaar of niet- voorzienbaar, waarop Service Points geen invloed kan/kunnen uitoefenen, doch waardoor Service Points niet in staat is haar verplichtingen na te komen. Werkstakingen in het bedrijf van Service Points en ziekte van de door de uitvoering van de overeenkomst respectievelijk Dienst aangewezen persoon worden daaronder begrepen. Service Points heeft ook het recht zich op overmacht te beroepen indien de omstandigheid die (verdere) nakoming van de overeenkomst verhindert, intreedt nadat Service Points haar verbintenis had moeten nakomen.
3. Service Points kan gedurende de periode dat de overmacht voortduurt de verplichtingen uit hoofde van de overeenkomst respectievelijk Dienst opschorten. Indien deze periode langer duurt dan twee maanden, dan is ieder der partijen gerechtigd de overeenkomst respectievelijk Dienst te ontbinden, zonder verplichting tot vergoeding van schade aan de andere partij.
4. Voor zover Service Points ten tijde van het intreden van overmacht haar verplichtingen uit de overeenkomst inmiddels gedeeltelijk is nagekomen of deze zal kunnen nakomen, en aan het nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte zelfstandige waarde toekomt, is Service Points gerechtigd om het al nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte separaat te factureren. De Opdrachtgever en/of Gebruiker van de App is gehouden deze factuur te voldoen als ware er sprake van een afzonderlijke overeenkomst.
1. Opdrachtgever en/of Gebruiker van de App is/zijn verplicht om binnen twee (zegge: 2) maanden nadat Opdrachtgever en/of Gebruiker van de App een onjuistheid in de uitvoering van de overeenkomst respectievelijk Dienst en het al dan niet daaruit voortvloeiende schaderisico heeft gesignaleerd of redelijkerwijze had kunnen signaleren, daarvan schriftelijk mededeling te doen aan Service Points. De schriftelijke klachtmelding dient een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de klachten te bevatten, zodat Service Points in staat is adequaat te reageren.
2. Indien een klacht gegrond is, zal Service Points de werkzaamheden respectievelijk Dienst alsnog verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels door de Opdrachtgever en/of Gebruiker van de App aantoonbaar zinloos is geworden. Dit laatste dient door de Opdrachtgever en/of Gebruiker van de App schriftelijk kenbaar te worden gemaakt.
3. Indien het alsnog verrichten van de overeengekomen werkzaamheden respectievelijk Dienst niet meer mogelijk of zinvol is, zal Service Points slechts aansprakelijk zijn binnen de grenzen van artikel 4.
Artikel 7 - Toepasselijk recht
1. Op de overeenkomst respectievelijk Dienst tussen Opdrachtgever en/of Gebruiker van de App enerzijds en Service Points anderzijds is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.
2. De eventuele toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag wordt uitdrukkelijk uitgesloten.
3. Alle geschillen verband houdende met of voortvloeiende uit de uitleg en/of nakoming van de overeenkomst respectievelijk Dienst worden, met uitzondering van de geschillen die tot uitsluitende bevoegdheid van de kantonrechter behoren, beslecht door de Rechtbank Limburg.
Bijzondere bepalingen Service Points
Artikel 8 - Uitvoering door Service Points van de Samenwerkingsovereenkomst
1. Service Points voert de overeenkomst uit zoals in de overeenkomst, zo die er is, en in ieder geval zoals deze van toepassing verklaarde Algemene Voorwaarden is beschreven. Service Points kan in dit kader aanwijzingen/ voorschriften geven omtrent de praktische uitvoering, onder meer ten aanzien van de opdrachtverwerking/verwerking van bestellingen. Opdrachtgever is gehouden deze instructies te volgen.
2. Service Points is verplicht om de haar opgedragen werkzaamheden uit hoofde van de overeenkomst als een goed en zorgvuldig opdrachtnemer uit te (doen) voeren. Service Points heeft in dat kader een inspannings- verbintenis tenzij en voor zover in de schriftelijke overeenkomst Service Points uitdrukkelijk een resultaat heeft toegezegd en het betreffende resultaat tevens met voldoende bepaaldheid is omschreven.
3. Indien en voor zover een goede uitvoering van de Samenwerkingsovereenkomst dit vereist, heeft Service Points het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door hulppersonen en derden. De toepasselijkheid van artikel 7:404, 7:407 lid 2 en 7:409 BW wordt uitdrukkelijk uitgesloten. Bij het inschakelen van derden zal Service Points de nodige zorgvuldigheid in acht nemen.
4. Indien Opdrachtgevers en leveranciers rechtstreeks met elkaar contracteren c.q. direct afspraken met elkaar maken, is Service Points geenszins aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit één of meerdere toerekenbare tekortkomingen uit hoofde van de tussen Opdrachtgevers en leveranciers tot stand gekomen overeenkomst(en) en/of gemaakte afspraak/afspraken. Service Points is evenmin aansprakelijk voor buitencontractuele schade op welke wijze dan ook ontstaan.
5. De Opdrachtgever draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan Service Points aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de Opdrachtgever redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst, tijdig aan Service Points worden verstrekt. Indien de voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig aan Service Points zijn verstrekt, heeft Service Points het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de dan gebruikelijke tarieven aan de Opdrachtgever in rekening te brengen. De uitvoeringstermijn vangt niet eerder aan dan nadat de Opdrachtgever de gegevens aan Service Points ter beschikking heeft gesteld. Service Points is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, doordat Service Points is uitgegaan van door de Opdrachtgever verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.
6. Indien de Opdrachtgever toerekenbaar tekortschiet in de deugdelijke nakoming van hetgeen waartoe hij tegenover Service Points gehouden is, dan is de Opdrachtgever aansprakelijk voor alle door Service Points geleden en te lijden (in)directe schade direct of indirect ontstaan.
7. Indien bij de uitvoering van de overeenkomst gebruik wordt gemaakt van telecommunicatiefaciliteiten, waaronder internet, is Opdrachtgever verantwoordelijk voor de juiste keuze en de tijdige en adequate beschikbaarheid ervan, behoudens voor die faciliteiten welke onder direct gebruik en beheer van Service Points staan.
8. Service Points is nimmer aansprakelijk voor schade of kosten wegens transmissie-fouten, storingen of niet- beschikbaarheid van deze faciliteiten. Indien bij de uitvoering van de overeenkomst gebruik wordt gemaakt van telecommunicatiefaciliteiten is Service Points gerechtigd Opdrachtgever toegangs-of identificatiecodes toe te wijzen.
Artikel 9 - Levering en wijziging in de opdracht
1. Service Points gaat na ontvangst van de benodigde gegevens zo spoedig van start met de overeengekomen werkzaamheden en deelt, zo mogelijk, Opdrachtgever de door de leverancier verwachte levertijd mee.
2. Mocht Service Points onverhoopt niet in staat zijn aan haar verplichtingen te voldoen, dan is de Opdrachtgever gehouden om Service Points middels een schriftelijke aanmaning, zoals omschreven in artikel 6:82 BW, in gebreke te stellen, waarbij Service Points een termijn van minimaal 14 dagen moet worden gegund om haar verplichtingen alsnog na te komen. Service Points is niet verantwoordelijk voor de levering van de producten. Service Points is enkel gehouden voor de uitvoering van de werkzaamheden zoals die zijn opgenomen in de Samenwerkingsovereenkomst.
3. Indien tijdens de uitvoering van de Samenwerkingsovereenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering noodzakelijk is om de te verrichten werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, zullen partijen tijdig en in onderling overleg de Samenwerkingsovereenkomst dienovereenkomstig aanpassen.
4. Indien de Samenwerkingsovereenkomst is gewijzigd of aangevuld, dan is Service Points gerechtigd om daaraan eerst uitvoering te geven nadat partijen overeenstemming hebben bereikt over alle wijzigingen en/of aanvullingen. Het niet of niet onmiddellijk uitvoeren van de gewijzigde overeenkomst levert echter geen wanprestatie van Service Points op en levert voor Opdrachtgever geen grond op om de overeenkomst op te zeggen of te ontbinden.
5. Service Points zal in geval van wijziging of aanvulling van de overeenkomst aangeven in hoeverre de wijziging of aanvulling leidt tot een stijging van de kosten.
6. In afwijking van lid 5 zal Service Points geen meerkosten in rekening kunnen brengen indien de wijziging of aanvulling het gevolg is van omstandigheden die aan Service Points kunnen worden toegerekend.
7. Veranderingen in een al verstrekte opdracht/bestelling kunnen tot gevolg hebben dat de oorspronkelijk verwachte levertijd wordt overschreden; in dat geval is artikel 4 lid 8 van deze Algemene Voorwaarden van overeenkomstige toepassing.
8. Indien de wijziging een vermindering van werkzaamheden inhoudt, is artikel 12 lid 4 van toepassing.
1. Opdrachtgever is verplicht om het overeengekomen honorarium/vergoeding aan Service Points te betalen. Voor het overige wordt verwezen naar het bepaalde in artikel 3 lid 12 van deze Algemene Voorwaarden.
2. Indien Service Points dat wenselijk acht, is Service Points gerechtigd om aan Opdrachtgever een redelijk voorschot op het honorarium voor de nog te verrichten werkzaamheden te vragen. Service Points is gerechtigd om de aanvang van haar werkzaamheden op te schorten totdat het voorschot is voldaan dan wel daarvoor voldoende zekerheid is gesteld.
3. Het honorarium van Service Points wordt vastgesteld aan de hand van een uur honorarium of in de vorm van een vast bedrag, hetzij t.b.v. een bepaalde opdracht, hetzij per boekjaar c.q. kalenderjaar. Het honorarium is op generlei wijze afhankelijk van de uitkomst van de verleende opdracht.
4. Indien Opdrachtgever daarom verzoekt, zal Service Points voorafgaand aan de aanvang van haar werkzaamheden een opgave doen van de geschatte kosten in verband met de door haar en/of derden te verrichten werkzaamheden.
5. Indien Opdrachtgever en Service Points geen vast bedrag t.b.v. een bepaalde opdracht of per kalenderjaar c.q. boekjaar zijn overeengekomen, wordt het honorarium vastgesteld aan de hand van het uurtarief en het totaal van de door Service Points bestede tijd.
6. Service Points is te allen tijde gerechtigd tot verhoging van het honorarium zonder dat de Opdrachtgever in dat geval gerechtigd is om de overeenkomst om die reden te ontbinden, indien de verhoging van de prijs voortvloeit uit een bevoegdheid of verplichting ingevolge de wet- of regelgeving of haar oorzaak vindt in een stijging van bijv. lonen of op andere gronden die bij het aangaan van de overeenkomst redelijkerwijs niet voorzienbaar waren.
7. Opdrachtgever is gehouden om de redelijke onkosten die door Service Points in de uitvoering van de opdracht zijn gemaakt te vergoeden.
8. Het honorarium van Service Points, zo nodig vermeerderd met declaraties van onkosten of van ingeschakelde derden, wordt inclusief de eventueel verschuldigde BTW per maand of na voltooiing van de werkzaamheden aan Opdrachtgever in rekening gebracht.
1. Service Points zal voor haar werkzaamheden/diensten een factuur aan Opdrachtgever verstrekken; de factuur dient te voldoen aan de wettelijke vereisten. Het bedrag van de factuur wordt in mindering gebracht op het saldo van het account.
2. Opdrachtgever dient een negatief saldo binnen 30 dagen aan te zuiveren tot een positief saldo op het account. Service Points heeft na 30 dagen de mogelijkheid als geen sprake is van een positief saldo op het account om het account te blokkeren tot sprake is van een positief saldo en/of Service Points heeft het recht na 30 dagen een boete in rekening te brengen van € 100,- per dag dat Opdrachtgever in gebreke blijft het saldo aan te zuiveren tot een positief saldo. De boete wordt dan dagelijks in mindering gebracht op het saldo van het account.
3. Indien de Opdrachtgever in gebreke blijft met de tijdige en/of volledige betaling van een factuur, dan is de Opdrachtgever van rechtswege in verzuim. De Opdrachtgever is dan een rente verschuldigd van 1% per maand of een deel van een maand, tenzij de wettelijke handelsrente (ex artikel 6:119a BW) hoger is, in welk geval de wettelijke handelsrente verschuldigd is. De wettelijke handelsrente over het opeisbare bedrag zal worden berekend vanaf het moment dat de Opdrachtgever in verzuim is tot het moment van voldoening van het volledig verschuldigde bedrag of als het saldo op het account weer positief is.
4. De Opdrachtgever is nimmer gerechtigd tot verrekening van het door hem aan Service Points verschuldigde. Bezwaren tegen de hoogte van een factuur schorten de betalingsverplichting niet op. De Opdrachtgever aan wie geen beroep toekomt op afdeling 6.5.3 (de artikelen 6:231 tot en met 6:247 BW) is evenmin gerechtigd om de betaling van een factuur om een andere reden op te schorten.
5. Indien de Opdrachtgever in gebreke is met of in verzuim is ten aanzien van de (tijdige) nakoming van zijn verplichtingen, dan komen alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte voor rekening van de Opdrachtgever. De buitengerechtelijke kosten worden berekend op basis van wat in de Nederlandse incassopraktijk te doen gebruikelijk is. De buitengerechtelijke kosten worden aldus berekend aan de hand van het bepaalde in de Wet normering buitengerechtelijke incassokosten (WIK) en het bijbehorende Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten (BIK). Indien Service Points echter hogere kosten ter incasso heeft gemaakt die redelijkerwijs noodzakelijk waren, komen de werkelijk gemaakte kosten voor vergoeding in aanmerking. De eventuele gemaakte gerechtelijke en executiekosten zullen eveneens op de Opdrachtgever worden verhaald. De Opdrachtgever is over de verschuldigde incassokosten eveneens rente overeenkomstig het bepaalde in artikel 11 lid 3 verschuldigd.
6. Service Points heeft het recht de door Opdrachtgever gedane betalingen te laten strekken in de eerste plaats in mindering van de kosten, vervolgens in mindering van de opengevallen rente en tenslotte in mindering van de hoofdsom en de lopende rente. Service Points kan, zonder daardoor in verzuim te komen, een aanbod tot betaling weigeren, indien de Opdrachtgever een andere betalingsvolgorde voorstelt c.q. handhaaft. Service Points kan volledige aflossing van de hoofdsom weigeren, indien daarbij niet eveneens de opengevallen en lopende rente en incassokosten worden voldaan.
7. Het is een Opdrachtgever enkel en alleen toegestaan in negatief krediet te staan, indien en nadat hij van de service van Service Points gebruik blijft maken en indien hij een ‘negatief krediet overeenkomst’ heeft ondertekend. Ingeval geen negatief krediet overeenkomst tot stand is gekomen en/of indien Opdrachtgever geen gebruik blijft maken van de service van Service Points, is de Opdrachtgever gehouden alle openstaande bedragen binnen de gestelde factuurtermijnen te voldoen aan Service Points.
1. Opdrachtgever en Service Points zijn te allen tijde gerechtigd om de overeenkomst voor onbepaalde tijd, door middel van opzegging te doen eindigen. Een rechterlijke tussenkomst is daartoe niet vereist. Een dergelijke opzegging dient te geschieden bij aangetekend schrijven. Indien de overeenkomst nog geen 6 (zes) maanden heeft geduurd, bedraagt de opzegtermijn 1 (één) maand.
2. De overeenkomst voor bepaalde tijd kan niet tussentijds worden opgezegd tenzij er sprake is van dringende omstandigheden ten gevolge waarvan het van Opdrachtgever of Service Points in redelijkheid niet meer kan worden gevergd dat de overeenkomst langer voortduurt. Dit dient gemotiveerd en schriftelijk aan de andere partij te worden bekendgemaakt. Een en ander laat onverlet de verplichting van Opdrachtgever om de volledige overeengekomen vergoeding te betalen.
3. Indien Opdrachtgever de overeenkomst in overeenstemming met de voorgaande leden voortijdig geheel dan wel gedeeltelijk heeft opgezegd, heeft Service Points recht op vergoeding van het aan haar zijde ontstane en aannemelijk te maken bezettingsverlies alsmede van additionele kosten die hij redelijkerwijze heeft moeten maken ten gevolge van de vroegtijdige beëindiging van de overeenkomst. Het vorenstaande heeft te gelden, tenzij er feiten dan wel omstandigheden aan de voortijdige beëindiging ten grondslag liggen die aan Service Points zijn toe te rekenen.
4. Ingeval een van beide partijen in staat van faillissement geraakt, surseance van betaling aanvraagt of de bedrijfsvoering staakt, heeft de andere partij het recht de Overeenkomst zonder inachtneming van een opzegtermijn te beëindigen.
5. Service Points is bevoegd de nakoming van de verplichtingen op te schorten of de overeenkomst te ontbinden, indien:
(a) Opdrachtgever de verplichtingen uit de overeenkomst niet, niet volledig of niet tijdig nakomt;
(b) Na het sluiten van de overeenkomst Service Points ter kennis gekomen omstandigheden goede grond geven te vrezen dat Opdrachtgever de verplichtingen niet zal nakomen;
(c) Indien Opdrachtgever bij het sluiten van de overeenkomst verzocht is om zekerheid te stellen voor de voldoening van zijn verplichtingen uit de overeenkomst en deze zekerheid uitblijft of onvoldoende is;
(d) Indien door de vertraging aan de zijde van Opdrachtgever niet langer van Service Points kan worden gevergd dat hij de overeenkomst tegen de oorspronkelijk overeengekomen condities zal nakomen.
6. Indien de voortgang in de uitvoering of de levering van het werk door verzuim van Opdrachtgever of door overmacht aan zijn zijde wordt vertraagd, kan door Service Points het volledig overeengekomen bedrag in rekening worden gebracht, onverminderd haar recht verdere kosten, schade en rente te vorderen.
7. Indien de overeenkomst wordt ontbonden zijn de openstaande vorderingen van Service Points, zoals - maar niet uitsluitend - de inkoopkosten die Opdrachtgever op het moment van ontbinding van de overeenkomst nog verschuldigd is, op Opdrachtgever onmiddellijk opeisbaar.
1. Tenzij enige wetsbepaling, voorschrift of andere regel haar daartoe verplicht, is Service Points verplicht tot geheimhouding tegenover derden ten aanzien van vertrouwelijke informatie die is verkregen van de Opdrachtgever. De Opdrachtgever kan ter zake een ontheffing verlenen. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de andere partij is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
2. Behoudens schriftelijke toestemming van de Opdrachtgever is Service Points niet gerechtigd de vertrouwelijke informatie die aan haar door de Opdrachtgever ter beschikking wordt gesteld aan te wenden voor een ander doel dan waarvoor zij werd verkregen. Hierop wordt echter een uitzondering gemaakt in het geval Service Points voor zichzelf optreedt in een tucht-, civiele- of strafprocedure waarbij deze informatie van belang kan zijn.
3. Tenzij sprake is van enige wetsbepaling, voorschrift of andere regel die Opdrachtgever verplicht tot openbaarmaking of wanneer daartoe door Service Points voorafgaande toestemming is verleend, zal Opdrachtgever de inhoud van rapporten, adviezen of andere al dan niet schriftelijke uitingen van Service Points, niet aan derden verstrekken.
4. Alle gedeelde informatie en verdiensten van Service Points omvattende agency accounts, klarna oplossingen, coachingsessie(s) en de (fiscale) bedrijfsstructuur mogen niet gedeeld worden met derden op straffe van verbeurte van een boete van € 50.000,00 (zegge: vijftigduizend euro’s) per overtreding welke vermeerdert met € 500,00 voor elke dag dat de overtreding voort duurt.
Artikel 14 - Intellectuele eigendom
1. Het eigendom van door Service Points verstrekte ideeën, concepten of (proef)-ontwerpen blijft volledig bij Service Points, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders overeengekomen wordt. In het laatste geval kan Service Points hiervoor een vergoeding bedingen. Bij gebleken schending van het genoemde eigendom is Service Points gerechtigd hiervoor een zelf vast te stellen doch redelijke vergoeding in rekening te brengen.
2. Service Points behoudt zich van alle rechten voor en met betrekking tot de intellectuele eigendom die is verbonden aan de (digitale) producten en middelen die hij bij de uitvoering van de overeenkomst gebruikt of heeft gebruikt.
3. Het is Opdrachtgever uitdrukkelijk verboden om de (digitale) producten en middelen van Service Points, waaronder begrepen computerprogramma’s, systeemontwerpen, werkwijzen, adviezen, (model) contracten en andere producten in de meest ruime zin van het woord, al dan niet met inschakeling van derden direct of indirect te vermenigvuldigen, te openbaren of te exploiteren.
4. Het is Opdrachtgever niet toegestaan die producten aan derden ter hand te stellen, anders dan ter inwinning van een deskundig oordeel over de werkzaamheden van de Service Points
5. Service Points heeft het recht de door de uitvoering van een overeenkomst aan haar zijde toegenomen kennis ook voor andere doeleinden te gebruiken, voor zover hierbij geen strikt vertrouwelijke informatie van de Opdrachtgever ter kennis van derden wordt gebracht.
Bijzondere bepalingen App
1. Het is de Gebruiker van de App niet toegestaan de App zodanig te gebruiken, dat hierdoor een schending van de Nederlandse dan wel een andere toepasselijke wet- en regelgeving ontstaat.
2. Het is de Gebruiker van de App niet toegestaan het volgende materiaal via de App te verspreiden:
(a) Pornografische filmpjes, afbeeldingen of andere media met een erotische inhoud;
(b) Teksten of afbeeldingen die beledigend, racistisch, discriminerend of haatzaaiend zijn;
(c) Ongevraagde reclame (spam);
(d) Foute of misleidende informatie;
(e) Virussen, malware, spyware of andere software die bedoeld is om schade aan computers van Service Points dan wel andere gebruikers aan te richten.
3. Het is de Gebruiker van de App niet toegestaan een account aan te maken onder de naam van een derde dan wel zich voor te doen als een ander dan zichzelf.
4. De Gebruiker van de App is verplicht om de verkregen persoonsgegevens van andere Gebruikers van de App geheim te houden; deze gegevens mogen niet worden misbruikt en niet worden verspreid dan wel worden opgeslagen.
5. Andere Gebruikers van de App mogen niet worden benaderd voor commerciële doeleinden die niet in lijn zijn met het doel van de App.
6. In de chatfunctie van de App is het voor de Gebruikers van de App in geen geval toegestaan om contactgegevens uit te wisselen, in welke vorm dan ook - hieronder wordt ook verstaan het verbod om op een andere manier direct contact te zoeken met elkaar, buiten het platform van Service Points om – productprijzen, fee’s, refunds en kortingen etc. te bespreken.
7. De Gebruikers van de App zijn gehouden om beleefde, in het maatschappelijk verkeer gebruikelijke, contactvormen met en jegens elkaar te bezigen.
8. Het staat de Gebruikers van de App vrij, middels de chatfunctie op het platform, alle in artikel 15 lid 6 genoemde zaken te bespreken met hun accountmanager(s), ofwel via Whatsapp ofwel via Slack.
9. Indien de Gebruikers van de App in strijd met dit verbod handelen, is de overtreder direct, nadat één of meerdere op de App geuite waarschuwingen zijn genegeerd door de betreffende Gebruiker van de App, een direct opeisbare niet voor matiging vatbare boete van € 10.000,00 (zegge: tienduizend euro’s) verschuldigd aan Service Points.
10. Indien een Gebruiker van de App constateert dat een andere Gebruiker van de App, de App in strijd met het gestelde in deze Algemene Voorwaarden gebruikt of misbruikt, Service Points de betreffende Gebruiker een melding hiervan te maken door een e-mail te sturen naar info@servicepoints.nl.
1. Service Points streeft ernaar ervoor te zorgen dat de App beschikbaar is. Op Service Points rust aldus een inspanningsverplichting. Service Points garandeert geenszins dat de App foutloos functioneert en garandeert evenmin dat de App beschikbaar is. Service Points is dan ook niet aansprakelijk voor schade die wordt geleden als gevolg van het niet, niet deugdelijk, niet veilig functioneren van de App.
2. Service Points is niet aansprakelijk voor schade die wordt geleden als gevolg van de in de App onjuist opgenomen informatie.
1. De Gebruiker van de App is gehouden de inloggegevens van zijn/haar account af te schermen voor anderen en zijn/haar wachtwoord geheim te houden. Service Points mag ervan uitgaan dat alles wat er gebeurt op of met de account van de Gebruiker van de App, door de Gebruiker van de App wordt uitgevoerd dan wel onder toezicht van de Gebruiker van de App gebeurt.
2. Indien de Gebruiker van de App denkt of weet dat zijn/haar account misbruikt wordt, is de Gebruiker van de App gehouden dat zo snel mogelijk te melden bij Service Points. Service Points zal dan gepaste maatregelen nemen.
Artikel 18 – Prijzen
1. Service Points biedt de Dienst gratis aan.
2. Het kan zijn dat Service Points in de toekomst besluit dat Gebruikers van de App gehouden te zijn te betalen voor het gebruiken van de App. Indien die situatie zich voordoet, zal Service Points dit voldoende tijdig kenbaar maken aan de Gebruikers van de App en zal Service Points haar gebruikers de gelegenheid bieden hun account met onmiddellijke ingang gratis op te zeggen.
3. Indien Service Points betaling verlangt voor wat betreft een onderdeel van de Dienst, zal dit duidelijk in de App worden vermeld.
Service Points behoudt zich het recht voor om een Gebruiker van de App (deels) van de Dienst uit te sluiten of de toegang tot de App te ontzeggen. Bovendien heeft Service Points op ieder moment, om welke reden dan ook, de bevoegdheid om accounts verwijderen. Als Service Points ervoor kiest om een Gebruiker van de App geen toegang meer te verlenen of zijn/haar account te verwijderen, is Service Points niet aansprakelijk voor eventuele schade die daaruit voortkomt. Zo heeft Service Points de bevoegdheid en de vrijheid om Gebruikers van de App uit te sluiten van de Dienst door:
a) een account van de Gebruiker van de App te verwijderen, en/of door;
b) onderdelen van de Dienst voor een Gebruiker van de App te blokkeren.
Service Points is verplicht alle vertrouwelijke informatie van de Gebruiker van de App geheim te houden. Onder 'vertrouwelijke informatie' wordt begrepen alle informatie waarvan de Gebruiker van de App heeft aangegeven dat deze vertrouwelijk is of waarvan het vertrouwelijke karakter uit de aard van de informatie voortvloeit. De persoonsgegevens van de Gebruiker van de App, zoals bedoeld in de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), worden enkel vrijgegeven, indien Service Points daartoe wettelijk is verplicht.
Service Points is niet verplicht om hulp en/of bijstand te verlenen bij conflicten tussen Leverancier/Freelancer enerzijds en E-com ondernemer anderzijds. Niettemin heeft Service Points de keuzevrijheid zich, coulancehalve, in te spannen om te bemiddelen bij oplossen van de ontstane conflicten. Het gebruik maken door Service Points van deze bevoegdheid/keuzevrijheid kan door de Gebruikers van de App/partijen niet worden afgedwongen.
Service Points beschermt de persoonsgegevens van de Gebruiker van de App overeenkomstig de wijze zoals die is neergelegd in de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). De Gebruiker van de App kan voor meer informatie hieromtrent de Privacy Policy Service Points raadplegen.
Door de App te gebruiken, vrijwaart de Gebruiker van de App, Service Points voor aanspraken, vorderingen en (schade)vergoedingen van derden. Deze aansprakelijkheidsbeperking sluit de aansprakelijkheid van Service Points niet uit in het geval van kwade opzet of grove schuld.
1. De Gebruiker van de App geeft Service Points een licentie om content die door de Gebruiker van de App wordt geüpload onbeperkt te gebruiken. Deze licentie is:
a) niet-exclusief;
b) kosten- en rechtenvrij;
c) wereldwijd.
2. Door de App te gebruiken, verklaart De Gebruiker van de App dat:
a) hij/zij het (intellectueel) eigendom heeft over informatie en media die hij/zij uploadt op de Website; of
b) hij/zij bevoegd is om de media of informatie die hij/zij uploadt, te delen en aan Service Points in licentie te geven.
3. Service Points mag de inhoud van de App niet delen, verkopen of exploiteren, op welke manier dan ook.